Sunday 28 August 2011

jangan tinggalkanku

Jabir ibn Abdullah menceritakan, sabda Rasulullah SAW: "Jika Ramadhan berakhir, maka menangislah langit & bumi serta malaikat kerana meratapi musibah yang dideritai ummat Muhammad.."Para sahabat serentak bertanya :" Musibah apakah itu wahai Rasulullah?" ..Rasullah SAW menjawab: "Pemergian bulan Ramadhan. kerana selama berada di bulan Ramadhan seluruh amal ibadah dilipat-gandakn pahalanya, semua doa & permohonan dikabulkan & Allah menjauhkan siksaan."


"Ramadhan jangan tinggalkan aku..
mengapa cepat sekali masa berlalu..
sedikit kesal terbit diqalbu..
keluh aku dimalam sepiMu..
kerna masih belum cukup amal amalku..

Ramadhan jangan tinggalkan aku..
engkau singgah sekejap cuma..
kedatanganmu selalu dinanti semua..
hanya bagi yang mengerti luas rahmatNya..

tapi aku bagai terlupa..
masa dibiar pergi begitu saja..
hari diisi perkara lagha..
Lailatul QadrMu dapatkah aku merasa..
iman didada tak tahu bagaimana..
taqwa pula entah ditingkat berapa..
astaghfirullah..

Ramadhan jangan tinggalkan aku..
aidilfitri sudah lama dinanti..
semua sibuk persiapkan diri..
monolog aku didalam hati..
layakkah aku menyambutnya nanti?
bagaimana jika ini Ramadhan terakhirmu wahai diri?
malu aku menghadapMu ya Rabbi..

ya Allah..
jadikan Ramadhanku ini lebih baik dari sebelumnya..
semoga lipatganda amalku tidak terhenti di Ramadhan saja.."




(copy paste drp tumbler seorang hamba Allah)

No comments:

Post a Comment